رانندگی در هوای زمستانی

رانندگی در هوای زمستانی

رانندگی در زمستان

از مناظر زیبای برفی گرفته تا شب های دنج در کنار آتش ، زمستان می تواند فصلی جادویی باشد.اما برای رانندگان ، زمستان پر از برف ، یخ و باران است که می تواند شرایط خطرناک رانندگی در جاده را ایجاد کند.نکته مهم در رانندگی ایمن در هوای زمستان ، یادگیری نحوه استفاده مؤثر از ترمزها است.برای کمک به شما در پیمایش در جاده های لیز و لغزنده که هوای زمستان به همراه دارد ، این نکات را بررسی کنید.

هنگام نزدیک شدن به تقاطع یا علامت توقف ، به تدریج سرعت خود را کاهش دهید.با برداشتن پا از پدال گاز جلوتر از تقاطع ، می توانید از استفاده زیاد ترمز خودداری کنید.ترمز ناگهانی می تواند شما را در معرض لغزش قرار دهد.

آهسته رانندگی کنید

خیلی سریع رانندگی نکنید.رانندگی خیلی سریع باعث لغزش یا سر خوردن شما می شود و کنترل وسیله نقلیه خود را از دست می دهید.رانندگی کندتر نه تنها به شما امکان کنترل بیشتری بر اتومبیل می دهد بلکه به شما فرصت بیشتری می دهد تا نسبت به سایر رانندگان و شرایط جاده واکنش نشان دهید.

فاصله ایمن

اتومبیل های دیگر را خیلی دنبال نکنید.در برف و یخ ، به زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید یک توقف ایمن داشته باشید.با افزایش فاصله بین شما و سایر رانندگان می توانید به این مهم دست پیدا کنید.

از نکات بالا استفاده کنید تا با خیال راحت متوقف شوید و هنگام رانندگی در جاده های یخ زده به ترمزهای ABS خود اعتماد نکنید.

 

ترمز – کلید ایمنی شما

هر بار که بر پشت فرمان اتومبیل خود می نشینید به ترمزهای خود اطمینان می کنید.ترمز ها به عنوان یکی از مهمترین سیستم های ایمنی در وسیله نقلیه شما ، باید همیشه درست کار کنند ، چون ایمنی شما و مسافران شما به عملکرد آنها بستگی دارد.

هنگام رانندگی وقت بگذارید تا از ترمزها و نحوه عملکرد آنها آگاه باشید.در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده که در زیر توضیح داده شده است ، اتومبیل خود را فوراً برای معاینه نزد مکانیک معتمد خود ببرید.

علائم هشدار دهنده مسائل مربوط به ترمز

  • لرزش پدال

اگر هنگام فشار دادن بر روی پدال ترمز ، پدال شما ضربان دار یا لرزاننده است ، این امر نشانگر نیاز به ترمزهای جدید است.ترمزهای ضربان دار معمولاً در اثر لنت ترمز و روتورهای فرسوده ایجاد می شوند.هر دو روتور و لنت ترمز اصفهان باید بررسی شوند و احتمالاً کاندیدای تعویض هستند.

  • ماشین به یک طرف می کشد

اگر ماشین شما بعد از زدن ترمز به یک طرف کشیده شد ، این نشان دهنده این است که ترمزهای شما به طور مساوی اعمال نمی شوند.ممکن است در یک یا چند چرخ کمبود ترمز داشته باشید(جایی که لنت هرگز با روتور تماس نمی گیرد).

  • صدا زمان ترمز کردن

وقتی ترمزها صدای جغجغه یا صدای کلیک را ایجاد می کنند ، این نشانگر این است که لنت های ترمز شما نیاز به تعویض دارند.در طول بازرسی ، مکانیک شما نه تنها روی لنت ترمز تمرکز می کند ، بلکه آنها وضعیت سخت افزار ترمز را نیز بررسی می کنند.

صدای خرد شدن یا غرغر کردن هنگام فشار دادن پدال ترمز به طور معمول به معنای فرسودگی لنت های ترمز است.صدای سنگ زنی ترمزها یا جغجغه نشانگر این است که فلز در تماس با فلز است – به این معنی که دیگر ماده لنت ترمز برای شما باقی نمانده است.منتظر نمانید تا وسیله نقلیه خود را به مکانیک خود ببرید – هرچه بیشتر با این شرایط رانندگی کنید ، خطرناک تر برای شما و مسافران شما است.

  • شیارهای عمیق در روتور

لنت های ترمز که به شدت ساییده می شوند اغلب شیارهای عمیق و دایره ای در روتور باقی می گذارند. اگر چنین شیارهایی قابل مشاهده است ، باید لنت ترمز و سخت افزار تعویض شود و سرویس روتور یا تعویض آن نیز مورد نیاز است.حتماً از یک مکانیک برای اطمینان از تشخیص صحیح لنت ترمز و روتور استفاده کنید و برای خرید لنت با کیفیت بالا با فروشگاه لنت ترمز اصفهان ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *