علائمی که نشانگر نیاز ماشین به لنت ترمز جدید است

علائمی که نشانگر نیاز ماشین به لنت ترمز جدید است

علائمی که نشانگر نیاز ماشین به لنت ترمز جدید است

مهارت مهم برای هر راننده توانایی تشخیص این است که بعضی از قطعات به تعمیر یا تعویض نیاز دارند. این مسئله خصوصاً در مورد ترمزهای شما بیشتر صدق می کند. ترمزهای شما از ویژگی های مهم ایمنی وسیله نقلیه شما است. و رانندگی با ترمزهایی که آسیب دیده، فرسوده شده و یا علائمی از خرابی دارند. می تواند عواقب مهلکی را برای شما، مسافران و سایر کاربران جاده به دنبال داشته باشد.

در این زمان، فروشگاه لنت ترمز اصفهان در حال بررسی برخی از علائم هشدار قابل تشخیص است. که در صورت نیاز به تعویض لنت های ترمز فعلی، ظاهر می شوند.

ماشین به یک طرف بکشد

این می تواند یکی از مسائل مربوط به ترمز را نشان دهد. باید توجه داشته باشید که این علامت منحصرا مربوط به لنت ترمز نیست. با این حال، این یک علامت رایج از مشکلات ترمز است. و شناسایی آن باید ساده باشد.

اگر هنگام ترمز گرفتن خودرو به یک طرف بکشد، بدون دستکاری فرمان، این احتمالاً نشان دهنده ناهموار بودن لنت ترمز است.

اگر وقتی ترمز کار نمی کند ماشین به یک طرف می رود، ماشین شما از مسئله دیگری رنج می برد. به هر حال، به محض مشاهده کشیدن وسیله نقلیه خود، باید توسط یک متخصص حرفه ای بازرسی شود.

صدای زیاد

لنت های ترمز شما به گونه ای طراحی شده اند که در زمان فرسودگی بیش از حد، بازخورد ایجاد کنند. و صدای بلند یکی از متمایزترین اشکال مربوط به لنت ترمز است. صدای جیغ کشیدن خودرو بلند است. و باید از پنجره های بسته قابل شنیدن باشد.

در بیشتر موارد، صدای ناخوشایند جیغ خودرو، لنت های ترمز فرسوده را نشان می دهد. اما اگر این اتفاق فقط به ندرت رخ دهد. ممکن است سر و صدا فقط نشان دهنده این باشد که یک لایه زنگ زدگی روی روتور ایجاد شده است.

معمولاً از رطوبت در هنگام بیکار بودن ماشین، با از بین رفتن زنگ زدگی، صدا از بین می رود. اما اگر به طور منظم ادامه یابد، قطعاً باید لنت های ترمز را بازرسی و تعویض کنید.

لنت ترمز نازک شده باشد

شما می توانید لنت های ترمز فرسوده را به سادگی و با مشاهده آنها، شناسایی کنید. لنت ترمز به روتور متصل می شود و نباید زیاد نازک باشد. اگر لنت از نظر ظاهری نازک است. باید بلافاصله لنت های خود را تعویض کنید.

مانند هر مشکل لنت ترمز، ادامه رانندگی با ترمزهای فرسوده یا آسیب دیده بسیار خطرناک است. و هرچه زمان بیشتر می شود، بیشتر خواهد شد.

مقدار زیاد گرد و غبار ترمز

گرد و غبار ترمز یک محصول جانبی طبیعی از لنت ها و روتورهای شما است. باقیمانده سیاه که با کم شدن تدریجی مکانیسم ها ظاهر می شود. اگر شروع به مشاهده گرد و غبار ترمز بیش از حد روی چرخ های خود کردید. به احتمال زیاد نشانه این است که لنت های شما شروع به پوسیدگی کرده اند.

اینکه لنت های خود را قبل از اینکه دیگر مورد استفاده قرار نگیرند، بازرسی کنید، هوشمندانه است. و منجر به مشکلات خطرناک تری در آینده نمی شود.

سر و صدای آسیاب

همانطور که گفتیم، ادامه رانندگی با لنت های فرسوده خطرناک است. و هرگز نباید اجازه دهید لنت های شما به حدی برسند که صدای سخت و سنگزنی فلزی را بشنوید. صدای سنگ زنی صدای فلز روی فلز است. و نشان دهنده لنت های ترمز است که کاملاً فرسوده شده اند.

شما نه تنها به لنت ترمز جدیدی احتیاج دارید. بلکه لازم است روتورهای خود را از نظر آسیب دیدگی مورد بررسی قرار دهید. زیرا به طور بالقوه به روتورهای جایگزین نیاز دارید.

رانندگی در این شرایط بسیار خطرناک است. ترمز کردن به طور طبیعی بسیار کم اثر خواهد بود. و ممکن است کاملاً از کار بیفتد. به این معنی که حضور شما در جاده برای سایر کاربران جاده خطری است. بررسی منظم وضعیت لنت های ترمز باید مانع از رسیدن آنها به این حالت شود. اما اگر چنین شد، یک مکانیک واجد شرایط بلافاصله خودرو خود را بازرسی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *