علت بوی بد لنت ترمز اتومبیل چیست ؟

علت بوی بد لنت ترمز اتومبیل چیست ؟

علت بوی بد لنت ترمز اتومبیل

سیستم ترمز

ترمزها شاید مهمترین قسمت یک ماشین باشند. آنها با استفاده از اصطکاک برای متوقف کردن وسایل نقلیه ما را در امان نگه می دارند.

سیستم ترمز چگونه کار می کند؟

دو سیستم اصلی ترمز وجود دارد. ترمزهای دیسکی و درام. قطعات کلی سیستم ترمز دیسکی عبارتند از: لنت ترمز، روتور، کولیس و تکیه گاه کولیس. این قطعات در بسیاری از وسایل نقلیه رایج است.

ترمزهای دیسکی با انتقال فشار مایع از سیلندر اصلی (جایی که پدال ترمز است) به کولیس ها و تکیه گاه های کولیس که لنت های ترمز را به روتور دیسک فشار می دهد، کار می کنند. این باعث اصطکاک و عقب افتادن حرکت چرخ می شود.

قطعات سیستم ترمز درام شامل درام ترمز، توپی چرخ، صفحه عقب، کفش شکست، آستر ترمز، نگه داشتن فنر، فنرهای نگهدارنده، سیلندر چرخ، تنظیم کننده ترمز، اهرم تنظیم کننده و فنر و سیلندر چرخ می باشد.

سیستم ترمز درام مانند سیستم دیسک از طریق فشار هیدرولیک کار می کند. روغن ترمز به پیستون های سیلندر چرخ پمپ می شود. که کفش های ترمز را هل می دهد. کفش های ترمز به آستر ترمز فشار وارد می کنند. که باعث ایجاد اصطکاک با سطح درام می شود و حرکت چرخ را عقب می اندازد.

بسیاری از قسمت های دیگر سیستم درام برای اطمینان از عملکرد صحیح آن قطعات موجود است. ما در اینجا یک بازرسی ایمنی دیجیتال جامع ارائه می دهیم. به این معنی که ترمزهای شما همیشه در لیست مواردی هستند که باید همیشه بررسی کنید!

علت بوی بد ترمز اتومبیل

علت بوی بد لنت ترمز اتومبیل

پلیمریزاسیون لنت ترمز جدید

ابتدا اجازه دهید در مورد هر آنچه قادر به ایجاد بو در ترمزهای شماست صحبت کنیم. پلیمریزاسیون فرآیندی است که در آن مولکول ها برای ایجاد زنجیره بهم می پیوندند.

لنت های ترمز جدید معمولاً نوعی ماده شیمیایی روی خود دارند. که هنگام استفاده از آنها پلیمری می شود.

دلیل دیگر سوزش بویایی است. این فرآیند در شرایطی است که در واقع مشکلی وجود دارد. و قطعاتی که قرار نیست به یکدیگر مالیده شوند اصطکاک ایجاد می کنند.

لنت های ترمز جدید معمولاً رزین هایی دارند که باعث ایجاد پوشش شیمیایی از سازنده می شود. هنگامی که برای اولین بار از ترمزهای خود استفاده می کنید، گرمای تولید شده در طی آن واکنش باعث پلیمریزاسیون می شود. که به آن عمل آوری نیز گفته می شود.

در طی این واکنش پلیمریزاسیون روی لنت ترمز، گازهای مختلفی آزاد می شود. این گازها می توانند بوی سوختن بدهند. بعد از گذشت چند ساعت روی لنت های ترمز باید بو از بین برود. اگر بیش از این طول بکشد، می تواند مشکل از عامل دیگری باشد.

علت بوی بد ترمز اتومبیل

روشن بودن ترمز اضطراری

همه ما به طور تصادفی ترمز اضطراری خود را روشن کرده ایم. و احتمالاً متعجب شده ایم که چرا اتومبیل ما کند است. اگر با ترمز اضطراری خود مقدار مسافتی را طی کرده اید، ممکن است لنت ترمز بیش از حد گرم ایجاد کرده باشید.

این مورد هم می تواند بو ایجاد کند و هم عملکرد ضعیفی ایجاد کند. اگر فکر می کنید اینگونه است بهتر است فوراً ماشین خود را بررسی کنید.

گیر کردن کولیس ترمز

همانطور که در بالا ذکر شد، کولیس بخشی از سیستم ترمز دیسکی است که لنت های ترمز را روی روتور دیسک می بندد. اگر کولیس ها گیر کنند، ممکن است حتی پس از خارج شدن پا از پدال ترمز (و در نتیجه آزاد کردن فشار مایعات از سیلندر اصلی)، از روتور دیسک آزاد نشوند.

در صورت بروز چنین اتفاقی، لنت های ترمز فشار مداومی روی روتور دیسک ایجاد می کنند. حتی در هنگام تلاش برای افزایش سرعت، ایجاد دود و بوی بد می کنند.

نصب نادرست لنت یا دیسک ترمز

لنت ترمز یک قطعه مهم و سایشی در سیستم ترمز به حساب می آید و بخش ایمنی خودرو را تامین می کند. به همین دلیل باید به درستی و اصولی نصب شوند. لنت ترمز حتما باید توسط افراد متخصص و مجربی که در این زمینه مهارت کافی دارند نصب یا تعویض شود.

نصب و تعویض نادرست لنت های ترمز دیسک ممکن است باعث ایجاد نقص فنی سیستم ترمز شود. در نتیجه در هنگام فرآیند ترمز گیری در شرایط بحرانی با مشکل مواجه خواهید شد.

علت بوی بد ترمز اتومبیل

اگر بوی بدی از ترمز خود احساس می کنید و آنها لنت ترمز کاملاً جدیدی نیستند، بهترین راه این است که ماشین خود را نزد مکانیک برده و چک کنید. از دیگر عواملی که ممکن است باعث ایجاد بوی بد لنت های ترمز شوند فرسودگی لنت ها یا دیگر قطعات، تابیدگی دیسک ترمز و یا استفاده از محصولات لنت ترمز بی کیفیت می باشد.

می توانید با اطمینان کامل بهترین و با کیفیت ترین لنت ترمز را از فروشگاه لنت ترمز اصفهان با نازلترین قیمت خریداری کنید.

ما نمی خواهیم تنها بهترین سیستم ترمز را ارائه دهیم. ما می خواهیم اعتماد شما نیز را جلب کنیم. وقتی صحبت از مهمترین ویژگی ایمنی وسیله نقلیه شما می شود، مطمئناً ایمن بودن بهتر از تأسف است!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *