روش های برتر برای افزایش عمر لنت های ترمز

لنت های ترمز بسته به عادت رانندگی و عوامل بسیار دیگری ، معمولاً در حدود ۶۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر دوام می آورند. تعویض لنت، هزینه بر است، بنابراین اگر لنت ترمز شما بیشتر دوام بیاورد ، می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید.در این مقاله ، اصفهان لنت ، نگاهی به دلایل فرسودگی زودرس لنت ترمز می اندازد و روش های برتر برای افزایش طول عمر لنت ترمز را توضیح می دهد.

اگر لنت های ترمز شما شروع به “جیغ زدن” می کند یا عملکرد آنها کاهش یافته است همیشه باید آنها را تعویض کنید ، این نکات می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و زمان کمک کند.

آنچه باعث فرسودگی لنت ترمز اصفهان می شود ، استفاده روزمره ، مسافت پیموده شده ، محیط اطراف و یا عادت های شخصی رانندگی مالک (صاحبان) است.لنت های ترمز جلو نیز سریعتر از لنت های عقب شما ساییده می شوند.قسمت جلوی وسیله نقلیه شما هنگام ترمز ، انتقال وزن بسیار بیشتری را تحمل می کند و باعث سایش بیشتر می شود.

چه کاری می توانید انجام دهید تا از لنت های ترمز خود بیشترین بهره را ببرید؟باور کنید یا نکنید ، پاسخ بسیار ساده تر از تصور شماست.در واقع ، ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی روش رانندگی خود را تغییر دهید تا ساییدگی لنت های شما کاهش یابد.چند تغییر کوچک در سبک رانندگی شما نه تنها شما را به یک راننده ایمن تر تبدیل می کند ، بلکه باعث می شود لنت های ترمز شما دوام بیشتری داشته باشند!

چقدر وزن حمل می کنید؟

یکی از عوامل در سایش لنت ترمز ، وزنی است که توسط وسیله نقلیه حمل می شود ، به عنوان مثال:۴ یا ۵ سرنشین ، صندوق عقب پر ، یدک کشیدن و غیره.

وسیله نقلیه ای که خانواده ۴ یا ۵ نفره از آن استفاده می کنند ، به وضوح سنگین تر است و متوقف کردن آن فشار بیشتری را روی لنت ترمز وارد می کند.بنابراین از بیهوده سنگین کردن خودرو هنگام حرکت خودداری کنیم تا بتوانیم عمر لنت ها را افزایش دهیم.

نوع لنت ترمز

نوع لنت هایی که در وسیله نقلیه خود دارید ، می تواند بر دوام لنت های ترمز شما تأثیر بگذارد:

بطور کلی لنت های ترمز ارزان ، دوام زیادی ندارند.از نمونه های لنت های ترمز می توان به لنت های فلزی ، نیمه فلزی و سرامیکی اشاره کرد.لنت های ترمز فلزی ممکن است ، سر و صدای زیادی داشته باشند.لنت ترمز نیمه فلزی دوام خوبی دارد ، اما لنت های ترمز سرامیکی نسبت به بقیه ماندگاری بیشتری دارند و البته گران تر است.

سرعت دشمن است

وقتی نوبت به ترمز می رسد ، توقف کامل پس از سرعت بالا ، دلیل اصلی سایش زودرس لنت ترمز است. اگر فقط کمی سرعت خود را کاهش دهید ، می توانید در فرسودگی لنت های ترمز خود کمی صرفه جویی کنید.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به عملکرد درست لنت های ترمز برای مدت طولانی تری انجام دهید:

  • برای جلوگیری از هرگونه ترمز شدید غیر ضروری ، با جریان ترافیک رانندگی کنید.
  • فاصله زیادی از اتومبیل مقابل خود را دنبال کنید تا بتوانید به یک توقف آسان و راحت برسید.
  • هرگونه بار غیرضروری را از وسیله نقلیه خود بردارید.
  • در ترافیک شدید سرعت خود را پایین نگه دارید و از هرگونه ترمز ناگهانی خودداری کنید.

هنگام شستن ماشین می توانید با تمیز کردن روتورهای خود از ترمزهای خود نیز مراقبت کنید.هنگام ترمزگیری ، گرد و غبار روی روتورهای شما جمع می شود ، که اصطکاک بیشتری به لنت های شما هنگام درگیر شدن اضافه می کند و طول عمر آنها را کوتاه می کند.

نگهداری ترمز بسیار مهم است و تعویض لنت اصفهان و روتور هنگام فرسوده شدن آنها برای ایمنی شما بسیار مهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *