راه‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز

راه‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز

فرقی نمی کند که شما با چه نوع وسیله نقلیه ای رانندگی کنید و میزان سرعت شما چقدر باشد ، در نهایت لنت ترمز فرسوده خواهد شد.بیشتر قسمت های خودرو ماندگار است ، اما لنت های ترمز بعد از مدتی استفاده فرسوده شده و باید تعویض شوند.سایش لنت ترمز اصفهان باید دغدغه هر کسی باشد که رانندگی می کند ، چون حتی اگر سایش باعث خرابی فاجعه بار نشود ، می تواند زمان توقف را افزایش دهد. بنابراین مهم است که ضخامت لنت های ترمز خود را حداقل یک بار در سال بررسی کنید و در صورت لزوم اقدام به تعویض آن نمایید. راه های زیادی برای تشخیص تمام شدن لنت ترمز وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

درست است که لنت های ترمز کوچک هستند، اما آنها نقش اساسی دارند! بنابراین برای عملکرد صحیح سیستم ترمز، قبل از اینکه اتصالات استیل لنت اصفهان با دیسک تماس پیدا کند ، لنت ها باید تعویض شوند. بعضی از لنت ها به بازرسی بصری نیاز دارند و برخی دیگر دارای حسگرهایی هستند که هنگام کاهش ضخامت لنت ، چراغ هشدار را روی داشبورد روشن می کنند.

با اعمال فشار بر روی پدال ترمز، وسیله نقلیه به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین لنت ها و دیسک ترمز و تبدیل انرژی جنبشی چرخ ها به انرزی گرمایی ، متوقف می شود.اما هنگامی که لنت های ترمز تمام می شوند، یک ورق فلزی با روتور تماس برقرار می کند و سر و صدایی با فشار زیاد ایجاد می کند.اما اگر سنسورهای سایش لنت ترمز سوار شده باشند ، این اتفاق نمی افتد.اگر اینگونه باشد و لنت های ترمز وسیله نقلیه نزدیک به برقراری ارتباط با روتور باشند ، یک چراغ هشدار دهنده به راننده هشدار می دهد که لنت های ترمز باید تعویض شوند که برای خرید لنت جدید میتوانید با فروشگاه لنت ترمز در اصفهان ارتباط برقرار کنید.

باید از لنت های ترمز خود به طور مرتب بازرسی کنید تا مطمئن شوید که نیازی به تعویض ندارند.به طور متوسط ، شما باید پدهای ترمز خود را هر ۵۰۰۰۰ مایل تعویض کنید ، البته این می تواند با توجه به دوام لنت ترمز ، محیطی که در آن رانندگی می کنید و عادات رانندگی شخصی شما متفاوت باشد.

به پدال ترمز و فرمان خود توجه کنید.هنگامی که لنت های ترمز فرسوده می شوند، در هنگام ترمز اغلب می توان لرزش را در پدال ترمز احساس کرد. فرمان لرزاننده هنگام ترمز نیز ممکن است نشانه مشکلات پد ترمز باشد.

بطور کلی برخی از راه‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز ، عبارتند از:

  • لرزش در پدال ترمز
  • عملکرد ضعیف سیستم ترمز
  • هنگام اعمال ترمز ، پای شما پایین تر از حد معمول می رود.
  • وسیله نقلیه هنگام ترمز به یک طرف کشیده می شود.
  • هنگام اعمال ترمز ، سر و صدای زیادی ایجاد می شود.
  • چراغ هشدار دهنده روی داشبورد روشن می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *